Kérdések - Válaszok

Gyakran ismételt kérdések, GYIK

    Amennyiben első csomagküldőnk között köszönthetjük, bizonyára vannak kérdései a csomagszállítással, csomagfeladással kapcsolatban, melyekkel szeretne tisztában lenni és csomagját biztonságban feladni. Gyakran feltett kérdésekkel és válaszokkal reméljük, segítségére leszünk!

   Ha már többször küldött csomagot belföldre, külföldre vagy intézte csomagjai hazaszállítását Magyarországra, nem érheti nagy meglepetés. Azonban ha mégis felmerülne kérdés, melyre szeretne választ kapni és itt nem találja, keresse ügyfélszolgálatunkat.

Megrendelhetem a csomagküldést ONLINE? Hogyan?

Fel tudják venni a csomagomat Magyarországon kívül is? Importálhatok?

Ki tudom előre kalkulálni a szállítási költséget?

Mekkora csomagot tudok elküldeni?

Raklapos szállításnál mire kell odafigyelnem?

Milyen anyagot használjak a küldemény belső- külső borításához?

Kinek a felelőssége a nem megfelelő csomagolás?

A törékeny felirat teljesen védi a csomagot?

Tudom törölni vagy módosítani a felvétet?

Rendelés után van egyéb teendőm?

Nyomtatóra lesz szükségem?

Mikor kell rendeznem a felmerülő költségeket?

Megrendelés után mikor várható a futár érkezése?

Ha a csomagom nagyobb tömegű, mint megrendeléskor feltüntettem, utólag kell rendeznem?

Milyen hosszú a szállítási idő?

Mi az a „távoli terület”?

Hogyan tudom nyomon követni a szállítmányom?

Tudom módosítani a szolgáltatás típusát a szállítás közben?

Vámkezeltetni kell import küldeményemet?

Meg tudom változtatni a kiszállítási címet?

Mi történik ha nincs jelen az átvevő a címnél? Mi történik az át nem vett csomaggal?

Mit kell tennem ha sérülten, megrongálva érkezik a csomagom?

Késett a kiszállítás, nem az ígért dátumnak megfelelően ért célba a szállítmány!

Mikor térfogatsúlyos a csomagom?

Melyek a tiltott vagy csak feltételesen szállítható tárgyak?

Mi történik ha a szállítás közben derül ki, hogy nem szállítható tárgy van a csomagban?

Veszélyes áru szállítására van-e lehetőség?

Köthetek biztosítást a küldeményre?

Miért jobb ha regisztrálok a PMP Express oldalára?

Elfelejtettem a jelszavam!

 

Megrendelhetem a csomagküldést ONLINE? Hogyan?

    A PMP Express honlapján keresztül ONLINE feladhatja csomagját gyorsan, néhány lépésben. Egyszerű és költségkímélő módja a csomagküldésnek az ONLINE csomagfeladás. Nincs sorban állás, nem kell fizetni a parkolásért, nincs üzemanyag vagy tömegközlekedési költség, továbbá rengeteg időt spórolhat.

ONLINE ÁRKALKULÁTOR oldalunkon adja meg küldeménye méreteit, a kiszállítás helyét és módját, majd a pontokon végighaladva töltse ki a megrendelési adatokat és a végén küldje el a csomagfelvételt a Megrendelés gombra kattintva. Részletesebben az ONLINE csomagfeladás folyamata menüpontban tájékozódhat.

Tovább az ONLINE árkalkulátorhoz >>>

Fel tudják venni a csomagomat Magyarországon kívül is? Importálhatok?

    Természetesen igen. A PMP Express partnereivel külföldön lévő csomagját is hazaszállíthatja. Szinte bárhol lehet csomagja a világban, partnereink segítségével Magyarországra hozhatja.

Ki tudom előre kalkulálni a szállítási költséget?

    Igen, szállítás előtt tájékozódhat a felmerülő költségekről. Tájékoztató árakhoz használja a GYORS ÁRKALKULÁTORT, itt alapadatok megadásával rendszerünk becsült árat ad súly, ország és irány kiválasztása alapján. 

    Amennyiben a részletekre, pontos tranzit időre, szolgáltatásokra, több ajánlatra is kíváncsi, használja részletes ÁRKALKULÁTORUNKAT!

Mekkora csomagot tudok elküldeni?

TNT

Maximum súly/csomag: 70 kg

Amennyiben a megengedett súlynál nehezebb a csomagja, raklapra kell helyezni.

Global Express szolgáltatás mérethatárai: 120cm x 120cm x 150cm

Gazdaságos express szolgáltatás mérethatárai: 240cm x 120cm x 180cm

trans-o-flex

Maximum súly/csomag: 40 kg

Amennyiben a megengedett súlynál nehezebb a csomagja, raklapra kell helyezni.

Mérethatárok: (H x SZ x M): 120cm x 70cm x 60cm

GLS

Maximum súly/csomag belföldi csomagküldés esetén: 40 kg

Maximum súly/csomag külföldi(export/import) csomagküldés esetén: 50 kg

Maximális körméret: 300 cm

Körméret meghatározása: 2 x szélesség + 2 x magasság + 1 x hosszúság

Raklapos szállításnál mire kell odafigyelnem?

    TNT: Javasolt az EUR szabvány méretű raklap használata, a raklap össztömege maximálisan 1000kg lehet, 120cm x 80cm alapterületű, és magassága a 180cm-t nem haladhatja meg. Egy darab 70kg-nál nagyobb tömegű csomag palettás áruként továbbítható, elsősorban a könnyebb kezelhetőség, és a sérülésmentes átvétel miatt. A raklap visszajuttatása nem megoldható. Egy darab 70kg-nál nagyobb küldeményeket palettára kell rögzíteni.

   TOF: A raklapos küldemény maximálisan 600kg tömegű lehet, 120cm x 80cm alapterületű, és magassága a 170 cm-t nem haladhatja meg. Egy darab 40kg-nál nagyobb tömegű csomag palettás áruként továbbítható. A raklap visszajuttatása nem megoldható.

Milyen anyagot használjak csomagom belső- külső borításához?

Javasolt csomagolóanyagok a belső párnázáshoz:
- Térkitöltő hab, chips  
- Hullámkarton
- Aprított vagy tekercses papír
- Légpárnás vagy habfólia

Javasolt csomagolóanyagok a külső védelemért:

-egy vagy többrétegű kartondoboz

Kinek a felelőssége a nem megfelelő csomagolás?

    A PMP Express csak tippeket, útmutatást tud adni a csomag állagának, minőségének megóvása érdekében, de azért, hogy a küldemény hogyan van csomagolva, a feladó tartozik felelősséggel.

   Partnereink a nem megfelelő csomagolású vagy a csomagolás nélküli küldemények továbbítását megtagadhatják, vagy felárat számíthatnak fel. A hiányos csomagolás sérülésekhez vezethet! Fontos, hogy kellően figyeljen oda a küldemény precíz csomagolására. Ehhez a csomagolási segédletünk nyújthat segítséget.

A törékeny felirat teljesen védi a csomagot?

    A törékeny felirat inkább óvatosságra int, mint védi a csomag tartalmát. A csomag tartalmát megfelelő csomagolóanyag használatával tudja védeni.

Tudom törölni vagy módosítani a felvétet?

   Ha törölni szeretné a megrendelt csomagküldést, és nem fizette még ki a szolgáltatást azt könnyedén megteheti e-mailben, telefonon, skype-on. Ha kifizette a szolgáltatást és törölni, módosítani szeretné, minél hamarabb lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal, hogy még a futár érkezése előtt megtehessük a szükséges lépéseket.

Rendelés után van egyéb tennivalóm?

    A megrendelést követően visszaigazoló e-mailt küldünk a további teendőkről.

   Az Európai Unióba érkező(Import), valamint az Európai Unióból küldött(Export) termékek vámkezelésre kötelezettek. A vámkezelés minden esetben a megbízó által biztosított dokumentumok alapján készül el. Az ügyintézés Önnek nem jelent extra költséget, ezt a PMP Expressz Logisztikai Kft. ingyen biztosítja ügyfelei számára. A folyamat gördülékenysége érdekében kérjük, hogy a dokumentumokat időben, a valóságnak megfelelő adatokkal továbbítsák a Vámhatóságnak vagy a PMP Express részére. (a valóságtól eltérő adatok alapján történő vámkezelésből adódó jogi következményekért és késedelmes kézbesítésért a PMP Expressz Logisztikai Kft. nem vállal felelősséget). Amennyiben a dokumentumok kitöltéséhez segítségre van szüksége, keresse ügyfélszolgálatunkat, készséggel állunk rendelkezésére. Az esetlegesen Felmerülő vámtételekről kérjük tájékozódjon előre a hivatalos honlapon > TARIC kódok.

Import csomagküldés: Tájékoztassa a feladót arról, hogy melyik partnerünk fog menni a csomagért. Ha az Európai Unión kívülről érkezik a csomag, küldeni fogunk vámkezelési megbízást, amit ki kell tölteni és visszaküldeni a vámhatóság vagy a PMP részére. Amennyiben cég a feladó, mindenképpen csatolni kell a küldemény mellé kereskedelmi vagy proforma számlát. Magánszemélyként csomaglistát kell készíteni a feladott csomag tartalmáról. A vámkezelési megbízás mellé minden dokumentumot csatolni kell a vámhatóság részére.

Export csomagküldés: Szintén szükség lesz vámkezelési megbízásra, amennyiben csomagját az Európai Unión kívülre küldi. Továbbá magánszemélyként pontos listára a csomagban található termékekről, cégként proforma számlára, vagy kereskedelmi számla másolatra 5 példányban. Amennyiben rendelkezik nyomtatóval, e-mailben küldjük a csomagfeladáshoz szükséges dokumentumokat, amit pontosan kitöltve a csomaggal együtt kell átadni a futárnak. Nyomtató hiányában a futár viszi magával ezeket az iratokat és akkor kell kitölteni. A nyomtató hiánya sajnos befolyásolhatja a felvétel napját. A vámkezelési megbízás mellé minden dokumentumot csatolni kell a vámhatóság részére.

Nyomtatóra lesz szükségem?

    Nem feltétlenül szükséges, de segít a papírmunka elvégzésében, és gyorsíthatja a csomagfeladást is.

Mikor kell rendeznem a felmerülő költségeket?

    A megrendelést követően visszaigazoló e-mailünkben elküldjük az Ön által választott fizetési módnak megfelelő dokumentumokat. A megrendelési folyamat utolsó pontjánál választhat PayPal, PayU, és banki átutalás között. Az összeg, illetve a hiteles banki másolat beérkezését követően tudjuk a futárt küldeni csomagjáért.

    A számla kiegyenlítésére forinton kívül Euro-ban és USD-ben is van lehetőség. A ilyen jellegű igényt kérjük jelezzék felénk a csomagadatok rögzítése közben a megjegyzések ablakban. További információt a fizetési lehetőségek menü pontban kaphat.

Megrendelés után mikor várható a futár érkezése?

    Ez területenként eltérő, és irányítószámtól is függ. Partnereink mindig próbálnak az igényeknek megfelelni, és teljesíteni a megrendelő kérését. Így mindent megtesznek annak érdekében, hogy a kért időpontban érkezzenek a helyszínre és vegyék fel a csomagját.

     A csomagokat hétköznaponként 8-tól 17 óráig veszik fel, és szállítják ki. Felár ellenében lehetőség van hétvégi kiszállításra is. Ezen igényüket kérjük jelezze felénk, és a különdíjakról tájékoztatást adunk.

A csomagom nagyobb tömegű mint feltüntettem, utólag kell rendeznem a különbözetet?

    A futárcégek alkalmazottai a küldemény átvételekor nem mérik le annak tényleges súlyát. A felvételt követően a csomagot az adott ország központi gyűjtőraktárában lemérik. Többletsúly esetén számlát állítunk ki a felmerült plusz költségről. A különbözet rendezéséig a csomagküldési folyamat felfüggesztésre kerül.

Milyen hosszú a szállítási idő?

    A szállítási idő partnerenként, szolgáltatásonként és területenként változó. Részletes kalkulátorunk erről pontos tájékoztatást ad a csomagadatok felvitele után.

Hogyan tudom nyomon követni a szállítmányom?

   Küldeményét nyomon követheti partnereink online rendszerén keresztül. Ezeket megtalálja honlapunkon a nyomonkövetés menüpontban.

Tudom módosítani a szolgáltatás típusát a szállítás közben?

    Nem, ezért figyeljen megrendeléskor milyen szolgáltatást akar választani, később nem lesz mód a változtatásra.

Vámkezeltetni kell import küldeményemet?

    Igen! Az Európai Unióba érkező(import), valamint az Európai Unióból kivitt(export) termékek vámkezelésre kötelezettek. A vámkezelés minden esetben a megbízó által biztosított dokumentumok alapján készül. Az ügyintézés nem jelent extra költséget, ezt a PMP Expressz Logisztikai Kft. ingyen biztosítja ügyfelei számára. A folyamat gördülékenysége érdekében kérjük, hogy a dokumentumokat időben, a valóságnak megfelelő adatokkal továbbítsa a vámhatóságnak (a valóságtól eltérő adatok alapján történő vámkezelésből adódó jogi következményekért és késedelmes kézbesítésért a PMP Expressz Logisztikai Kft. nem vállal felelősséget).

    Az európai Unión belüli küldemények esetén nem kell vámkezelni a küldeményeket.

Meg tudom változtatni a kiszállítási címet?

   Igen, jelezze időben a szállítás alatt elérhetőségeink egyikén. Az Európai Unión kívülről érkező import küldemények esetében feltüntetheti az eseti vámkezelési megbízáson is.

Mi történik ha nincs jelen az átvevő a címnél? Mi történik az át nem vett csomaggal?

    Ha a címzett nem tartózkodik a kiszállítási címen, partnerünk a fuvarlevélen található elérhetőségen megpróbálja felvenni a címzettel a kapcsolatot. A kapcsolattartó nevét és telefonszámát pontosan tüntesse fel megrendeléskor. Amennyiben nem sikerül a csomagot kézbesíteni, a futár egy értesítőt hagy a helyszínen, mely szerint megkísérelte a kézbesítést, és megadja a csomag/elérhetősége adatait.

    A következő munkanapon újabb kísérletet tesz a csomag sikeres átadására.

    Ha az utolsó kiszállítás (2. kísérlet) is akadályba ütközik, felvesszük a megrendelővel a kapcsolatot és egyeztetünk a továbbiakról. A megrendelő rendelkezik csomagjáról valamint vállalja az ezzel járó további költségeket, a visszaküldés- vagy a 2. kísérlet utáni kézbesítések díját.

    A kézbesítések sikertelensége után, ha nem tudjuk felvenni a kapcsolatot sem a feladóval, sem a címzettel belátható időn belül, úgy a küldemény megsemmisítésre vagy értékesítésre kerülhet.

Mit kell tennem ha sérülten, megrongálva érkezik a csomagom?

    Amennyiben csomagja kézbesítéskor megrongálva, vizesen, kiszakadva, kibontva érkezik meg, kérjük azonnal ellenőrizze a csomag belső tartalmát, és jelezze a sérülést átvételkor a futárnak. A futár a helyszínen köteles jegyzőkönyvet felvenni. Majd készítsen fényképeket, és küldje el a részletes kárleírással együtt e-mail címünkre (info@pmpexpress.hu). A levélben tüntesse fel a fuvarlevélszámot, a rendelés napját, a kézbesítés dátumát, a feladó és a címzett nevét és címét, a csomag részletes leírását, tartalmát igazoló okmányokat. Ezt követően felvesszük a kapcsolatot az adott partnerünk kártérítési osztályával és értesítjük Önt a továbbiakról.

   Igénybejelentéssel 3 munkanapon belül lehet élni írásos formában.

   Abban az esetben a PMP Express Kft és Partnerei felelősséget nem vállalnak, ha csomagján külsérelmi nyom nem látható, azonban a csomag kibontását követően a belső tartalom sérült.

Késett a kiszállítás, nem az ígért dátumnak megfelelően ért célba a szállítmány!

    A szállítási idők nem garantáltak, több tényező is befolyásolhatja a kiszállítás pontos napját.

Az alábbi esetekben nem vállalunk felelősséget a késés miatt:

- elemi csapás (földrengés, ciklon, vihar, árvíz, tűzvész, járvány, köd, hó, fagy)

- Vis Major (háború, baleset, közellenségek cselekményei, sztrájk, embargó, légiveszély, helyi zavargások vagy polgári engedetlenség)

- országos vagy helyi szintű zavarok a légi vagy földi közlekedési hálózatban, mechanikai problémák a szállításban vagy a gépekben

- a küldemény tartalmának rejtett vagy benne rejlő hibája

- harmadik fél által elkövetett bűncselekmény, pl. lopás vagy gyújtogatás

- bármely vámszerv, biztonsági szolgálat, légitársaság, repülőtér, továbbá kormányzati hivatal cselekedete vagy mulasztása

Mi az a „távoli terület”?

    Csomagja feladási és/vagy kiszállítási helye „távoli terület”-nek minősülhet. Partnereink a távoli és a nehezen megközelíthető helyekre egyszeri különdíjat számolnak fel. A díj egyszer kerül felszámolásra abban az esetben is, ha mind a két cím (felvételi és kiszállítási) távoli területre esik. Az irányítószám ellenőrzéséhez töltse le a távoli területek listáját tartalmazó dokumentumot.

Tipp! A távoli terület felár elkerülhető! Ha kiderül, hogy az egyik vagy mind a két irányítószám alapján a csomag feladási és/vagy kiszállítási címe távoli terület, módosítsa a felvételi és/vagy a kiszállítási címet, hogy ne kelljen plusz költséget fizetni. Vigye/küldje el először csomagját olyan ismerőséhez/rokonjához/partneréhez, akinek irányítószáma nem távoli területre esik, és adja fel onnan küldeményét. Amennyiben a kiszállítási cím (is) távoli terület, próbáljon keresni erre is hasonló megoldást.

Mikor térfogatsúlyos a csomagom?

   Partnereink csomag méretei korlátozásokhoz kötöttek, így előfordulhat, hogy csomagja bár nem nagy tömegű, mégis méretei alapján a nehezebb kategóriába fog kerülni. Hogy ne érje meglepetés, használja térfogatsúly kalkulátorunkat. Amennyiben a térfogatsúly (kg) meghaladja a tényleges súlyt, a fuvardíjat a térfogatsúly alapján számítja ki szállítási költség kalkulátorunk:

Hosszúság x Szélesség x Magasság x Térfogat átváltási együttható.

(A számoláshoz a méreteket centiméterben kell megadni.)
TNT Express térfogatsúly számítás: hosszúság x szélesség x magasság / 5000 = kg

TNT Economy, TNT Belföld térfogatsúly számítás: hosszúság x szélesség x magasság / 4000 = kg

Trans-o-flex térfogatsúly számítás: hosszúság (cm) x szélesség (cm) x magasság (cm) / 6000 =kg

GLS térfogatsúly számítás: hosszúság (cm) x szélesség (cm) x magasság (cm) / 3340 = kg

Melyek a tiltott vagy csak feltételesen szállítható tárgyak?

    Partnereinkkel nem szállítható termékek köre:

 - a láthatóan túlsúlyos, vagy túl méretes, a nem kielégítő csomagolású vagy csomagolás nélküli küldemények, különösen törésveszélyes áruk

 - lőszerek, lőfegyverek, lőfegyver alkatrészei, robbanószerek és hasonlók, ide értve a sűrített levegővel vagy szén-dioxiddal működő fegyvereket, a valódi fegyverrel összetéveszthető utánzatok, hadianyag; ADR szállítás köteles áruk*

 - sugárzó, gyúlékony, robbanékony, toxikus, maró hatású, fertőző vagy fertőzésveszélyes anyagok illetve minden olyan egyéb anyag, amely a többi küldeményre illetve a személyzetre sajátosságánál fogva kedvezőtlen hatással lehet

 - kábítószerek és pszihotróp anyagok, hallucinogén szerek és a BTK.-ban meghatározott anyagok

- készpénz (papírpénz vagy érme) bármilyen pénznemben, készpénz helyettesítő fizetési eszköz pl.: bankkártya, hitelkártya, étkezési jegyek, üdülési csekk, értékpapírok, nemesfémek,  pénzértékű dokumentumok, kihúzott nyereményszelvények és hasonlók, igazgyöngyök, drágakövek, ékszerek, okirat, bélyeg, műtárgy, műkincs, antik tárgyak

 - romlandó, fertőző, undort keltő áruk
 - földi maradványok, kegyeleti érzéseket sértő tárgyak, halotti hamvak
 - élő állatok és növények
- olyan kiadványok, melyek tartalma pornográf, politikailag, vallásilag vagy etnikailag sértő vagy érzékeny tartalmú

- bármely olyan egyéb anyag, termék és árucikk, melynek szállítása jogszabályba ütközik, esetleg kereskedelmi- gazdasági korlátozás alatt áll, vagy szankció van érvényben vele szemben. Az egyes országok speciális rendelkezéseiről az adott ország magyarországi nagykövetsége vagy kereskedelmi kirendeltsége ad tájékoztatást, de ügyfélszolgálatunkon is érdeklődhet. 

Mi történik ha szállítás közben derül ki, hogy nem szállítható tárgy van a csomagban?

    A PMP Express partnerei nem kötelesek vizsgálni a küldemény tartalmát arra vonatkozóan, hogy az tiltott vagy feltételesen szállítható árucikket tartalmaz-e, ha azonban a szolgáltatás bármely szakaszában azt állapítják meg (pl: küldemény átvilágítása), hogy a küldemény tartalma a szállításból kizárt, vagy a szállításhoz szükséges feltételek hiányoznak, a küldeményt nem kézbesítik a címzettnek. A csomag tartalmáért is a megbízó tartozik felelősséggel. A megbízó felelőssége tájékoztatni a feladót a szállítható termékek köréről! Fenntartjuk a jogot minden olyan csomag visszautasítására,  amely jogszabály vagy Partnereink által tiltott árucikket tartalmaz vagy személyek életében, egészségében és testi épségében, valamint bármely más csomagban kárt okozhat. Minden ezzel kapcsolatos felelősség és felmerülő költség a Megbízót terheli.

Veszélyes áru szállítására van-e lehetőség?

    Igen, korlátozásokkal! Amennyiben küldeménye veszélyes áru besorolással (UN szám vagy más egyéb arra utaló jelzés) rendelkezik, kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat. A szállítás feltételeiről részletesen tájékoztatjuk.

Köthetek biztosítást a küldeményre?

  Igen. Megrendeléskor lehetőség van biztosítás megkötésre. Mivel gyűjtős csomagszállítással érkezik/vagy indul csomagja, előfordulhat, hogy szállítás közben megsérül. Így nagyobb értékű, törékeny, speciális küldeményekre ajánlott a biztosításkötés. Partnereink díjai különböző mértékig tartalmaznak biztosítást. Azonban kis súlyú nagy értékű küldeménynél ez nem fedezi annak értékét. Mindenképpen javasoljuk biztosítás megkötését, akár egyéb úton is kiegészítésként(biztosító társaságok).

Miért jobb ha regisztrálok a PMP Express oldalára?

    Regisztráció után a megrendelések, a felvitt címek az Ön saját mappájában mentésre kerülnek. Egy következő csomagküldés alkalmával ezek az adatok elérhetővé válnak így azok újbóli rögzítésére nem lesz szükség, ezzel is rövidítve a csomagfeladással eltöltött időt. Regisztrálhat oldalunkon a jobb felső sarokban található regisztráció gombra kattintva.

   További előny, hogy így könnyedén értesíthetjük az újdonságokról, aktuális akcióinkról.

   A rendszer regisztráció és belépés nélkül csak három ajánlatot ad, további árak eléréséhez be kell jelentkezni.

Elfelejtettem a jelszavam!

   Amennyiben elfelejtette jelszavát és a visszaigazoló e-mailünket sem találja, használja A Bejelentkezés gombnál található jelszó emlékeztetőnket.

Segíthetünk
+36 20 500 5020
+36 52 310 184
Skype: pmpexpresskft